LCHFknäckebröd

2012-08-29 - 10:28:00 // Recept
I söndagskväll så provande jag att baka dessa knäckebröd. De var supergoda så jag kände att det var ett absolut måste att dela receptet med er! Detta hittade jag hon Cecilia som är aupair i USA. 
 
Du behöver:

1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
2 msk fiberhusk
0,5 dl kokosfett
2,5 dl kokande vatten
0,5 tsk salt

Börja med att blanda ner alla torra ingredienser med kokosfettet. Koka sedan upp vattnet och häll över de torra ingredienserna. Rör sedan om detta tills allt kokosfett har smält och låt sedan stå en liten stund, 5-10 minuter ungefär. Bred sedan ut smeten på ett bakplåtspapper. Utifrån vad Cecilia rekomenderade så kunde man stö kanel över knäckebrödet vilket jag gjorde. Sedan ska den in i ugnen på 150 grader i 50 minuter. Ta ut brödet ur ugnen och skär det i bitar. Därefter ställer ni tillbaka brödet i ugnen och låt stå på eftervärmen i 40 minuter. Supergott med smör, skinka och grönsaker på! 

 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack för tipset, detta ska jag testa att göra :) Fin blogg du har!

Svar: Ja det tycker jag! Tack så jättemycket :D
Johanna Nilsson

2012-08-29 @ 10:49:58
URL: http://fitnessguru.se/ahlin
Postat av: Shan

Tack för tipset! Gud vad gott!

2012-08-29 @ 14:51:31
URL: http://planetshan.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej, ser super goda ut! Men min fråga är om de blir krispiga som "vanligt" knäckebröd? De jag tidigare testat på ur LCHF-perspektivet har blivit mer degiga...

2012-08-30 @ 16:11:00
Postat av: Matilda

Mumsigt! Jag äter lchf, och jag och mamma brukar göra några på bara nötter, kruskakli och vatten som blir jättekrispiga å goda, fantastiskt substitut :)

Svar: Det låter väldigt gott det! :) Kanske ska ta och prova det då! :) vad för nötter brukar ni använda? :)
Johanna Nilsson

2012-08-30 @ 21:58:48
URL: http://cottonfields.blogg.se
Postat av: Frida

De ser gott ut! Blandade ihop ett liknande recept för ett par veckor sedan på LCHF rosmarinsticks som jag har på min blogg under mat och dryck. Testa dom! Supergott! Har även recept på kokosbollar å lite allt möjligt smaskens :)

Svar: Ska gå in och kolla! :)
Johanna Nilsson

2012-09-01 @ 11:49:51
URL: http://fridashemligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0