LCHFvåfflor

2012-08-25 - 23:33:00 // Recept
Ingredienser till 4 våfflor: 2 ägg, 1 dl grädde, 0,5 dl vatten, 1 msk fiberhusk och en nypa salt.

Dessa våfflor gjorde jag för första gången i veckan, och de är otroligt goda! Jag tycker inte ens om våfflor i vanliga fall men dessa tyckte jag var goda. Allt man behöver göra är att blanda alla ingredienserna och sedan vispa ihop dem med en elvisp. Sedan låter man smeten stå i ungefär 5 minuter innan man gräddar dem i våffeljärnet med smör. De är perfekta att äta tillsammans med grädde och färska hallon. Dock i mitt fall fick det bli frysta hallon men det var minst lika gott! Någonting annant som kan vara gott till är hemmagjord hallonkesella. Då blandar man 3-4 msk kesella med 2 msk hallon, har hallonen varit frysta behöver man värma dem i micron för att de ska bli mer saftiga och enklare att bearbeta samman med kesellan. Sedan kan man blanda i 1 krm valfritt sötningsmedel, jag använde mig av stevia. 
 
 

Kommentarer
Postat av: LenaJL

Måste testa! :)
På min blogg har jag lite LCHF-recept som du kan testa om du vill. :)
Jag har hållit på sen i april och just nu är det lite tungt, men det är väl bara att bita ihop och kämpa vidare! :)
/Lena

Svar: Ja de är verkligen jättegoda! Jag ska genast gå in och titta! :) Vad tråkigt att du hamnat på en platå, men om du bara kämpar vidare så ska du nog se att det kommer börja hända saker igen! Ha det bra och lycka till!
Johanna Nilsson

2012-08-26 @ 13:17:07
URL: http://www.lillafavoriten.blogg.se
Postat av: Johanna

Den godaste våfflan jag ätit är gjord på en halv banan samt ett ägg. Mixa bananen och rör i ägget. Grädda och klart! Banan kanske innehåller lite mkt kolhydrater men det är underbart gott!

Svar: Åh det lät också väldigt gott! Kanske skulle prova det framöver! :)
Johanna Nilsson

2012-08-29 @ 06:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0