LCHFscones recept

2012-08-30 - 09:00:00 // LCHF

Som jag sa igår kväll så laddar jag upp receptet idag istället. De var så goda och jag tycker att de var enkla att göra, en perfekt frukost för dem som tröttnat lite på yoghurt och ägg och bacon! Receptet hittade jag här! Bytte bara ut ½ dl smetarna mot kesella!
 
Ingredienser 
1/2 dl Pofiber
2 tsk bakpulver
1/2 msk Fiberhusk
1 krm kardemumma
Lite salt
4 ägg
1 dl grädde 
1/2 dl kesella
 
Börja med att vispa ihop ägg, grädden och kesellan till en jämn smet. I en annan bunke så blandar ni ihop de torra ingredienserna. Dessa ska ni sedan hälla ner i smeten och röra ihop det till en jämn deg. Denna deg ska jäsa i 15 minuter innan man fyller den i muffinsformar. Sedan ska de in i ugnen på 250 grader tills de är gyllenbruna och fina. Supergoda att äta till frukost eller kaffet!
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Vart hittar man pofiber? :)

Svar: Therese: Jag har köpt mitt pofiber i min närmaste Icabutik. Men det är inte helt enkelt att hitta då det brukar stå med de glutenfria varorna, för att det är glutenfritt. Så i din närmaste matbutik borde det finnas!.
Johanna Nilsson

2012-08-30 @ 21:07:46
URL: http://panhed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0