Jag är tillbaka + nytt recept!

2012-11-07 - 20:56:21 // Frukost
Jag har bestämt mig för att det är dags att komma tillbaka, det är dags att ta tag i detta, att göra det jag tycker är roligt, blogga! Förhoppningsvis kommer jag kunna skriva och inspirera mina fina läsare igen och samtidigt inspirera mig själv. Det som känns mest annorlunda är nog det här med vad jag ska skriva, jag vill gärna få in lite mer personligt och vardagligt i min blogg. För det är inte alltid jag kan inspirera er till att träna eller att alltid äta rätt, för det gör inte jag. Jag går mycket i dagsläget, det är rogivande och jag får motition men någon större träning är det inte.
 
Men min plan är att börja utöva lite yoga och även få in lite löparrundor, men samtidigt fortsätta med mina PW för de älskar jag. Jag ska även börja äta bättre, detta startar nu! Inget mer vitt bröd på vardagarna och en massa mjölkchoklad på kvällarna, en gång i veckan får jag "fuska", något jag hellre vill kalla unna mig, men annars så ska jag vara ganska strikt. Att äta den mat som serveras på skolan kommer jag att göra och där kommer ingenting ändras. 7-8 timmars sömn varje natt och 8 glas vatten varje dag. Jag tänker inte sjunka in i någon sorts vinterdeprition i år, jag tänker rocka vintern 2012-13! Är ni med mig?!
 
För att börja detta så vill jag dela med mig av den Smoothie som jag dricker varje morgon, denna innehåller mina mediciner samt en hel del vitaminer och proteiner, den perfekta frukosten helt enkelt! 
Du behöver, 1 dl hallon, 1 dl a-fil, 1 dl proviva (smaken kan man variera från dag till dag) och 1 hel kiwi, sedan har jag i min medicin också. Sedan mixar man bara ihop dessa i en mixer och häller upp den i ett glas. För ytterligare mättnadskänsla kan man tillsätta 1/2 dl havregryn, detta har jag dock inte testat än utan tänkte prova det imorgon bitti. För er som räknar kalorier så innehåller den 188 kalorier exkusive havregrynen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0