LCHF, ett avslutat kapitel för mig

2012-09-07 - 16:55:58 // LCHF
Jag har under den senaste veckan, funderat väldigt mycket över mitt val om att äta LCHF. Jag har haft ont i magen trotts att jag undvikit kolhydrater. Jag har inte känt att det fungerar och när jag idag inte kunde gå på skolan för att jag hade så ont i magen så fick jag nog. Detta fungerar inte för mig längre. Jag vet att jag har talat för LCHF tidigare, och det gör jag fortfarande. För de som behöver gå ner i vikt så är det ett jättebra sätt, det är den perfekta livsstilen för dem som det fungerar för. Tyvärr gör det inte det för mig.
 
 
Att inte få äta frukt som jag älskar känns väldigt jobbigt när det inte ger något resultat alls. Tanken var att jag skulle hålla mig till LCHF tills jag fick träffa en dietist men än så länge har jag inte gjort det och ändå så har jag valt att inte fortsätta med detta. Jag har bestämt mig för att anpassa min kost efter mina behov och mina önskningar. Detta betyder självklart inte att jag tänker leva på pasta, ris och godis. Utan jag har bestämt mig för att fortsätta äta hälsosamt och smalt.
 
 
Kolhydrater kommer inte vara en del av min kost i några större utdrag nu heller. Någon hårdbrödmacka ibland efter jag tränat eller liknande kommer det att bli. Sedan tänker jag börja äta frukt igen, för det mår jag bra av och det är så otroligt gott! Väldigt nyttigt också, trotts att det innehåller mycket fruktsocker så innehåller de viktiga vitaminer som man behöver. Vitaminer som även går att få i sig på andra sätt men jag kommer välja att göra det på detta sätt. Jag kommer dra ner lite på mängden fett i min mat, så bacon och ost kommer inte vara med alla gånger, inte en massa smör och grädde heller.
 
 
Men jag kommer fortfarande göra mina måltider LCHFanpassade till viss del. Jag kommer fortfarande ta det lugnt med kolhydraterna. Jag kommer bara att anpassa det mer för mig, om man vill kalla det LCHF eller inte det är helt upp till en själv men jag kommer kalla det hälsosamt! Att äta godis och goda saker kommer självklart hända ibland för man måste unna sig! Men detta kommer fortsätta vara en hälsoblogg som kommer handlla om träning och hälsa. Det är precis därför som jag skriver det här inlägget och berättar för er hur jag kommer göra i fortsättningen för detta hjälper inte mig längre, det tar mig inte dit jag vill och jag mår inte bra av det! Då är inte detta rätt val för mig, men för alla er som det funkat för och för alla er som det fortfarande fungerar för, grattis!
 
 
Ni har hittat ett toppensätt att leva på, jag hoppas att ni inte blir allt för besvikna på mig och slutar att läsa, för jag kommer fortfarande driva samma blogg med samma innehåll, bara lite annorlunda, men inga större förändringar kommer det att bli! Om detta kommer förstöra detta helt, och ingen kommer vilja läsa mer så får det vara så för jag måste göra det som är bäst för mig! Så från och med nu är detta inte längre en renodlad LCHFblogg, det är en livsstilsblogg och hälsoblogg för de människor som vill leva ett friskt och hälsosamt liv! Kram på er

Kommentarer
Postat av: M

Tråkigt att det inte funkade. Men jag tror på det du skriver. Jag har själv börjat tänka i de banorna. Att dra ner lite på smör och grädde, fortsätta utesluta kolhydrater till stor del främst socker och bröd. Unna mig utan att få dåligt samvete/ångest när jag vill, inte för ofta. Hitta en balans helt enkelt. Nu funkar lchf för mig, men det är inget som håller för all framtid för mig. Men ett startskott för att tappa lite onödiga kilon.

2012-09-11 @ 19:38:57
URL: http://mittlivsutmaning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0