Quesadillas

2012-09-07 - 13:40:29 // LCHF
Dagens goda frukost! Jag har under ett par dagar varit sugen på quesadillas och fick för mig att prova göra någonting som smakade ungefär likadant fast LCHF. Så jag tänkte att om jag gör en vanlig äggröra men blandar i fiberhusk så borde det bli något liknande ett tacobröd, det har jag sett flera andra LCHFbloggare göra. Så jag tog två ägg, 0,5 msk fiberhusk och 3-4 msk grädde och blandade ihop och lät detta stå ett tag. Sedan gräddade jag smeten som en pannkaka på låg värme. När den var klar så rev jag ost och lade på tillsammans med skinka, vek ihop den och lade tillbaka den i stekpannan och stekte den på låg värme tills osten var smält Tror att kycklingfilé i stället för skinka vore supergott! Sedan åt jag detta tillsammans med grönsaker, supergott! Så detta måste ni prova!! 

Kommentarer
Postat av: MY VESTLUND '

MUMS!

2012-09-07 @ 14:42:28
URL: http://WWW.MYVESTLUND.SE
Postat av: Kajsa

Hej, jag har en fråga som det vore jättesnällt om du kunde svara på! Jag äter enligt LCHF och skulle vilja ha tag på fiberhusk, det använder ju många bloggare ofta. Vart köper du det? I mataffären? Hälsokost? Jag har letat i min mataffär, men hittar det inte. Hade varit jättesnällt om du svarade! :)

Svar: Jag köpte som jag tidigare skrivit mitt fiberhusk på ICA, men det finns inte i alla mataffärer, tyvärr! Men har du kollat den glutenfria hyllan? Det är där det brukar stå nämligen :) Men annars så finns det på internet att beställa. LCHFbutiken.se har det vet jag, annars kan du bara googla det så ska du nog hitta fler återförsäljare :)
Johanna Nilsson

2012-09-10 @ 12:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0